Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania.Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje w Polityce Cookies. Więcej informacji czym są pliki Cookies znajdą Państwo na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/

Strona główna >> Finansowanie Dla Przedsiebiorstw >> Ogolnopolskie >> "Modele biznesowe dla MŚP" - seminarium dla przedsiębiorców

"Modele biznesowe dla MŚP" - seminarium dla przedsiębiorców

15 Październik 2015, czwartek
"Modele biznesowe dla MŚP" - seminarium dla przedsiębiorców
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza do udziału w seminarium z cyklu "Europejskie Przedsiębiorstwo" pt. „Modele biznesowe dla MŚP”, organizowanym przez ośrodek sieci Enterprise Europe Network, afiliowany przy PARP.

Seminarium odbędzie się 22 października 2015 r. w Warszawie, w sali „Srebrnej” w Hotelu JM, ul. Grzybowska 45, w godz. 10:30-14:30.

Zgłoszenia na seminarium można dokonać poprzez wypełnienie i przesłanie (mailem na adres seminaria_een@parp.gov.pl lub faksem na nr 22 432 70 46) załączonego formularza zgłoszeniowego.

Uczestnictwo przedsiębiorców z sektora MŚP w seminarium jest bezpłatne.

Pierwszeństwo w udziale w seminarium mają firmy z terenu woj. mazowieckiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. PARP zastrzega sobie prawo wyboru uczestników seminarium w przypadku dużej liczby zgłoszeń.

Dodatkowych informacji udziela p. Mariusz Idzikowski, e-mail: mariusz_idzikowski@parp.gov.pl, tel. 22 432 88 21

W programie seminarium m. in.:

Prelegent: Pan Hubert Dyba - ekspert ds. innowacji w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Trener w zakresie nowoczesnych narzędzi ekonomicznych, konsultant biznesowy, autor usługi Business Model Coaching.

Część I  

I. Struktura modelu biznesowego wg Business Model Canvas:

  • opis budowy narzędzia
  • wykorzystanie narzędzia na przykładzie szwajcarskiej firmy Nestle
  • najczęstsze modele biznesowe – przykłady

II. 10 typów innowacji wg Doblin Innovation Consultants.

  • opis dziesięciu obszarów innowacji na przykładach europejskich firm
  • wstęp do globalnych trendów innowacji modelu biznesowego

Część II

III. Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych

  • innowacja modelu biznesowego jako element strategii przedsiębiorstwa - matryca czterech kierunków innowacji wg Boston Consulting Group
  • elementy Strategii Błękitnego Oceanu - matryca czterech akcji
  • koncepcja Jobs to be done - innowacja modelu biznesowego w oparciu o zidentyfikowane potrzeby klienta

IV. Lean business model – metody weryfikacji hipotez modelu biznesowego

  • zarządzanie ryzykiem przy produktach innowacyjnych – kiedy zastosowanie ma Lean Business Model?
  • zrozumienie odbiorców – dla kogo jest produkt w pierwszym cyklu jego życia? Jak dobrze zdefiniować innowatorów i wczesnych naśladowców (ang. Early Adopters) i dlaczego to takie ważne?
  • metody weryfikacji najbardziej ryzykownych hipotez – Validation Board oraz reklamy kontekstowe
  • przykłady użycia w europejskich firmach.

MATERIAŁY DO POBRANIA:

Źródło: www.parp.gov.pl

Interesująca informacja? Udostępnij znajomym.