Na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej gimnazjaliści, pracując w zespołach 4-6 osobowych, najpierw wypracują koncepcję własnego przedsiębiorstwa, później przygotują rejestrację działalności gospodarczej, badania rynku oraz konkretne działania marketingowe. Następnie omówimy kwestię rentowności biznesowych przedsięwzięć; czym są nakłady i koszty oraz obliczymy progi rentowności. Na koniec każdy z zespołów zaprezentuje działania swojej firmy.
Uczestnicy kursu zdobędą umiejętności oraz praktyczne doświadczenia w zakresie: prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości odzwierciedlającej realia rynkowe i administracyjne; umiejętności znajdywania sprzymierzeńców i partnerów; planowania i realizowania działań zespołowych, dysponowania i zarządzania ograniczonymi zasobami oraz analizowania ryzyka. Kurs kształtuje także takie umiejętności i postawy jak: kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka, planowanie i skuteczną realizację przedsięwzięć, a także kształtuje postawy przedsiębiorcze, rozwija kompetencje matematyczne i umiejętności komputerowe (STEM).
W programie Młodzi Przedsiębiorczy uczniowie – przy wsparciu nauczyciela oraz moderatorów CEO – krok po kroku realizują projekt gimnazjalny spełniający wymogi określone w Rozporządzeniu MEN z 20 sierpnia 2010 r. Uczniowie, którzy pomyślnie zakończą wszystkie moduły otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie i ukończeniu programu.
Opis modułów w kursie „Prowadzimy własną firmę" 2015:
Moduł 1 – Zakładamy i rejestrujemy firmę. Na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej pracując w zespołach uczniowie wypracowują koncepcję własnego przedsiębiorstwa oraz przeprowadzają wirtualną rejestrację działalności gospodarczej.
Moduł 2 – Badania rynku i konkurencji. Głównym zadaniem w tym module jest przeprowadzenie badań rynku i konkurencji oraz analiza wyników tych badań pod kątem oceny wcześniejszych założeń dotyczących działalności założonej przez uczniów firmy.
Moduł 3 - Strategia marketingowa. Moduł zapoznaje uczniów z pojęciem marketingu-mix oraz jego roli w zarządzaniu firmą. Uczniowie w tym module przygotowują kompleksową strategię działań marketingowych dla stworzonych przez nich produktów czy usług, poprzez określenie ich cech, ceny, strategii promocyjnej, a także kanałów dystrybucji czyli opracowują marketing-mix dla ich przedsięwzięcia biznesowego.
Moduł 4 - Finanse w firmie. Moduł przybliża uczniom zagadnienia związane z finansami przedsiębiorstwa. Uczestnicy programu zapoznają się z pojęciem rentowności biznesowych przedsięwzięć; dowiadują się, czym są nakłady i koszty w działalności gospodarczej na podstawie założonych przez nich działalności gospodarczych; określają, ile pieniędzy potrzebują na otwarcie biznesu, przygotowują strategię zdobycia kapitału na otwarcie biznesu oraz ustalają, jakie czekają ich comiesięczne obciążenia związane z prowadzeniem firmy.
Moduł 5 - Podsumowanie - analiza SWOT i prezentacja projektu. W ostatnim module tej części projektu zespoły uczniowskie podsumowują swoją pracę w projekcie dokonując analizy SWOT (analiza mocnych i słabych stron oraz potencjalnych szans i zagrożeń) swojego przedsięwzięcia oraz przygotowują prezentację swoich dokonań. Na zakończenie dokonują także oceny swojej pracy jako zespołu. Prosimy uczniów o ocenę programu i wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Szczegółowe informacje na stronie http://www.ceo.org.pl/przedsiebiorczy