Bądź zawsze na bieżąco.


Zapisz się na darmowy Newsletter, a co tydzień otrzymasz nowe informacje o dostępnych funduszach.
Wybierz województwo, z którego chcesz otrzymywać informacje.

Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania.Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje w Polityce Cookies. Więcej informacji czym są pliki Cookies znajdą Państwo na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/

Strona główna >> Zrodla Kapitalu >> Biblioteka >> Przedsiębiorczość kobiet w Polsce - wyniki badania PARP.

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce - wyniki badania PARP.

3 Listopad 2014, poniedziałek
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce - wyniki badania PARP.
Wyniki najnowszego badania PARP nt. przedsiębiorczości kobiet w Polsce wskazują, że nie ma przedsiębiorczości „kobiecej” i „męskiej”. Wszyscy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw mają podobne nadzieje, oczekiwania i obawy. Pozostaje tylko jeden, za to bardzo istotny czynnik pogarszający pozycję kobiety prowadzącej firmę względem mężczyzny – to obciążenie obowiązkami opiekuńczymi wobec dzieci, szczególnie małych.

Powoli zmieniają się normy kulturowe, według których przedsiębiorczość ma formę męską. Kolejne pokolenie kobiet wykazuje dużą otwartość na zmiany i skłonność do ryzyka. Podobnie jak mężczyźni, kobiety cenią sobie takie cechy sprzyjające przedsiębiorczości jak pracowitość i cierpliwość oraz kreatywność i innowacyjność – wyznaczniki współczesnego podejścia do prowadzenia biznesu. Kobiety są lepiej wykształcone niż mężczyźni i choć częściej wybierają kierunki nie-techniczne, wiedza kobiet o przedsiębiorczości powoli zrównuje się z wiedzą mężczyzn. Następują też stopniowo zmiany w modelu rodziny na rzecz partnerstwa.

Publikacja do pobrania poniżej:

Źródło www.parp.gov.pl

 

Interesująca informacja? Udostępnij znajomym.